Zakup mieszkania z rynku wtórnego - formalności
Podczas zakupu mieszkania z rynku wtórnego,
kluczowe są FORMALNOŚCI.
Dlatego dobre przygotowanie do zakupu mieszkania z rynku wtórnego to podstawa! Oszczędzi Ci to nie tylko wiele czasu i nerwów ale wszelkie niezbędne formalności – zagwarantują spokój.
formalnościami związane z zakupem mieszkania z rynku wtórnego
Martwisz się formalnościami związanymi
z zakupem mieszkania z rynku wtórnego?
Już spieszę Ci z pomocą.
Poniżej znajdziesz listę, która może być dla Ciebie cennym drogowskazem w zawiłym gąszczu niezbędnych formalności.
Pamiętaj jednak, że do każdej nieruchomości należy podejść indywidualnie i w zależności od tego co znajduje się w dokumentach, sprawdzać i weryfikować kolejne dokumenty.
Jakie formalnościami związane z zakupem mieszkania z rynku wtórnego musisz załatwić – KROK PO KORKU:
- Informacja czy mieszkanie jest bez wad prawnych.
- Zapoznanie się z Księgą wieczystą. Jeżeli nie ma KW możliwe, że mieszkanie wymaga uregulowania prawnego albo jest to tzw. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu lub lokatorskie prawo do lokalu w spółdzielni mieszkaniowej
- Dokumenty potwierdzające własność.
- Zaświadczenie o braku zameldowania.
- Zaświadczenie ze spółdzielni/wspólnoty o niezaleganie z opłatami czynszowymi.
- Zaświadczenie z US o niezaleganiu z podatkiem od nieruchomości.
- Zaświadczenie z US o niezaleganiu ze składkami ZUS i US (gdy sprzedający prowadzi działalność gospodarczą
- Umowa przedwstępna.
- Starania o kredyt.
- Umowa przenosząca własność.
- Przekazanie mieszkania i protokół zdawczo – odbiorczy.
- Zakup mieszkania a podatek PCC.
- Wizyta w US i podatek od ustanowienia hipoteki.
- Wizyta w Urzędzie Miasta.
- Przepisanie mediów.
- Zmiana adresu do korespondencji.
- Ubezpieczenie mieszkania.
Jeśli pomocy w powyższych tematach, napisz lub zadzwoń do mnie.
697 251 271
beata.modlinska@3dhomes.pl